zondag 9 maart 2008

Eerste stagedag

Mijn eerste stagedag begon om half tien `s morgens. Ik kan jullie niet zeggen hoe zenuwachtig ik wel was! Eerst en vooral waren we amper in Berlijn aangkomen, op hotel en moesten we ons sympathiek gaan voorstellen in het duits. Ik en Femke namen samen de U-Bahn omdat we op hetzelfde uur moesten beginnen. We beten alletwee op onze lippen onderweg, zo nerveus waren we. Kort daarna scheidden onze wegen en gingen elks onze eigen weg. Eens aangekomen bij mijn stagebedrijf raapte ik al mijn moed bijeen en drukte ik op de bel. Ik kon meteen naar binnen gaan en wachtte in de gang. Ik werd vriendelijk onthaald door de management assistente (Julia Lierse) en werd aan iedereen voorgesteld. Ze wees me mijn plaats aan en de laptop die ik mocht gebruiken en zei me dat ik kon gaan zitten. Een half uur later kwam er inneens een collega naar mij en vroeg me of ik Angebot wou versturen, ze liet me vluchtig een bundel papieren zien en ratelde er maar oplos. Toen ik vroeg of ze wat trager wou praten merkte ik hoegenaamd geen verschil. Ze toonde me vervolgens enkele stappen op de computer en ging daarna weer naar haar plaats. Daarna mocht ik kijken in al de mappen op de computer wat Liberty International allemaal aanbiedt. In het volgende uur daarop ben ik te weten gekomen dat Liberty International een toeristische organisatie is die samenwerkt met verschillende Reiseverantstaltungen die toeristische paketten aanvragen voor hun klanten (meestal bedrijven), maar ook incentives. Liberty International heeft zoals de naam ook doet vermoeden, wereldwijd verschillende bureaus. Om 12. 30 nam ik mijn middagpauze van ongeveer een half uur. Derest van de dag heb ik nog wat nummers van vouchers mogen ingeven in de computer en facturen klasseren. Normaal gezien moest ik die dag blijven tot zes uur maar ik mocht al om half vijf vertrekken omdat er bijna niets te doen was voor mij. Ik ben dan maar naar de Belgische Ambassade gegaan waar Annelies De Taeye werkt. Ik heb daar wat op haar staan wachten tot zij klaar was met werken en zijn dan samen naar huis gegaan. Mijn eerste werkdag is dus niet zo goed verlopen als ik dacht. Iedereen zei me dat de eerste werkdag meestal wat stroef verloopt.

Geen opmerkingen: