maandag 10 maart 2008

Week 1

Ondertussen gaat het al veel beter met mijn stage, mijn baas en tevens mijn stagementor (Matthias Eichhorn) was de eerste dagen afwezig wegens ziekte . Het gevolg hiervan was dat iedereen nogal gestresseerd rondliep. Ik heb al veel leukere taken mogen doen, zo moest ik bijvoorbeeld voor een bepaalde groep alle activiteiten (opera`s, theaters, shows, ...) opzoeken die er in een bepaalde periode te doen waren in Berlijn. Ook heb ik al offertes opgesteld van hotels en een tekst van het duits naar het frans vertaald. De sfeer op het werk zit redelijk snor, zo heeft er iemand al zijn hondje meegebracht naar het werk.

Dit is Eddie

Vanaf woensdag moesten we te voet gaan naar onze stageplaats omdat de BVG (metro) een megastreik houdt tot volgende week. Dat betekent dus dat ik een uur vroeger moet opstaan om op het werk te geraken. Ik kan alleen een kort stukje gebruik maken van de S-Bahn +/-5 min. Eergisteren (zaterdag) heb ik me vrijwillig aangeboden om een paar uurtjes op de ITB beurs te gaan staan op de stand van Liberty. De ITB beurs is de grootste toeristische beurs ter wereld en dat moest ik nu toch is gezien hebben. Ik heb nog nooit zo´n reusachtige beurs gezien in mijn leven, je moest een speciale shuttledienst gebruiken om heel de beurs door te gaan. Ik had die shuttle natuurlijk niet gevonden en heb er ongeveer een halfuur over gedaan om van hal 3 naar hal 25 te gaan. Gisteren hebben we de verjaardag van Quinten gevierd, hij werd 25 jaar, een kwart eeuw zeg! We hebben speciaal voor hem chocolade muffins gebakken, ze zagen er heel goed uit maar waren wel een beetje droog. Met confituur ertussen waren ze al veel sappiger. Hij heeft ook een bon gekregen voor een etentje naar keuze dat wij dan voor hem zullen klaarmaken.

2 opmerkingen:

Djulez zei

hoi meissie..ik ben blij dat alles zo goed verloopt daar, dat de eerste dagen stage niet echt meevielen kan geen kwaad, tis een kwestie van er een beetje in te komen he
Ik wens je daar nog massas plezier en tot hoors
xxx

Sylvie zei

hi astrid! de eerste dagen is wennen, ik kan ervan meespreken :)
maar je hebt geluk dat jullie daar met veel zijn!
ik heb het momenteel druk in Toronto, taakjes, organiseren van een seminarie, en ook nog hier en daar iets voor belgië ...!
geniet ervan in Berlijn en tot gauw!
dikke zoen x